logo-wit

Git Van den Borne

Professional organizer

Email: gitvandenborne@berg-op.be

Website: http://www.berg-op.be

Raak je overweldigd van alle spullen om je heen? Mis je overzicht en voel je je daardoor onrustig? Wil je graag een opgeruimde omgeving, maar weet je gewoonweg niet waar te beginnen of ontbreekt het je aan tijd? Als professional organizer (opruimcoach) help ik je om terug orde op zaken te krijgen. Samen pakken we de obstakels aan en maken we van je huis weer een fijne plek om in thuis te komen of van je kantoor een aangename stek om met goesting naartoe te trekken.

Het kan een grote uitdaging zijn om spullen weg te doen. Misschien kun je het nog ooit ergens voor gebruiken of misschien is het kapot en had je het plan om het te repareren. Nog moeilijker kan het zijn wanneer iets een grote emotionele waarde voor je heeft. Tijdens een opruimtraject is er ruimte om hierbij bewust stil te staan, terwijl ik je op een concrete en praktische manier begeleid naar meer overzicht, structuur en ruimte.

Het wordt steeds gemakkelijker en zelfs leuk om je omgeving op orde te houden, zodra de ‘berg’ waar je nu tegenaan kijkt, verdwijnt. Je kunt weer rust en ruimte ervaren in je huis of op je werkplek, zodat je meer kunt ontspannen en genieten, zonder overweldigd te raken door het ‘teveel’. 

Methode en systemen

Bij de opruimsessies werk ik met de basismethodiek van de 4 O’s: Ontspullen, Overzicht scheppen, Ordenen en Onderhouden.

Er zijn verschillende methoden en systemen om op te ruimen. Maar, goed nieuws, zelfs als je opruimen lastig vindt en het als een donderwolk boven je hoofd lijkt te hangen: er is altijd wel een manier of systeem van ontspullen die past bij wat jij nu nodig hebt.

Als opruimcoach reik ik je verschillende mogelijkheden aan en samen bekijken we wat voor jou werkt om weer rust voor jou te creëren.

Tijdens een opruimtraject (bestaand uit meerdere sessies) gebeurt er veel meer dan enkel het zichtbare resultaat van een opgeruimde omgeving. 

Het zet een positieve spiraal van veranderingen in gang. Het is een leerproces en een proces van bewustwording, waardoor het steeds gemakkelijker voor je wordt om ook ná de sessies je omgeving opgeruimd te houden.

“We leven in drukke tijden en krijgen veel impulsen van buitenaf die ons een gevoel van angst kunnen geven om dingen te missen.
Door te minimaliseren ga je bewuster om met je spullen en je tijd, zodat er terug ademruimte komt.”
– Git Van den Borne – 

Opruimsessies aan huis

Waar erger jij je het meest aan? Dat is hetgeen wat we meteen aan gaan pakken. Samen gaan we praktisch aan de slag. Spullen krijgen een vaste plaats, soortgelijke
spullen liggen bij elkaar en we maken een beslissing over spullen die je niet meer nodig hebt (verkopen/weggeven). 

Ik help je om meer structuur en overzicht in je woon- en werkomgeving te scheppen. 

Ik ben geen Marie Kondo; ik help je graag op een concrete, oplossingsgerichte manier. 

Als je ruimte eenmaal opgeruimd is, wil je die natuurlijk ook graag zo overzichtelijk houden. 

Met de tips die je krijgt, wordt dat een stuk gemakkelijker! 

Opruimtraject

Zie je echt door de bomen het bos niet meer en denk je dat je aan één sessie niet genoeg hebt? Of wil je graag begeleiding om je hele huis onder handen nemen? 

Dan kunnen meerdere sessies gecombineerd worden in een opruimtraject. Vooraf bespreken we telefonisch jouw situatie; ik luister naar je in alle openheid en zonder
oordeel. Daarna kom ik bij jou thuis langs om de situatie in te schatten en jij kunt me vertellen wat je grootste struikelblokken en blokkades zijn en hoe jij hiermee momenteel omgaat.

Het is niet ongewoon dat het opruimen een inspanning van je vraagt. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Wordt het even te veel, dan nemen we pauze. 

Je zult merken dat het ontspullen steeds gemakkelijker wordt, en wanneer je het resultaat ziet, wordt het zelfs steeds leuker. 

Je krijgt de handvatten om bewuster om te gaan met je omgeving en creëert bij jezelf een mindset waardoor het je steeds minder moeite kost om je omgeving overzichtelijk
te houden. Elke stap die gezet wordt tijdens de sessies, is een kleine overwinning. Beetje bij beetje wordt de last die je voelt wat minder zwaar en komt er steeds meer
lichtheid. Het resultaat is dus niet alleen een opgeruimd huis, maar ook een ontwikkeling en groei op persoonlijk vlak – een opgeruimd huis én een opgeruimd hoofd.

Opruimworkshops bij ToBe-Kempen

1. Ontspullen en reorganiseren
Een praktische, interactieve workshop in kleine groep (maximaal 10 deelnemers). 

Je leert wat de mogelijkheden zijn voor het creëren van structuur in je leef- of werkomgeving. Wat is rommel eigenlijk en hoe ontstaat het? Wat is opruimen en wat krijg je ervoor in de plaats? Waar kan ik met mijn spullen terecht, als ik ze niet meer nodig heb? 

Het is een ludieke workshop, waarin je veel herkenning bij elkaar zult ervaren en waar je naar huis zult gaan met concrete tips en handige systemen waar mee je meteen aan de slag kunt. 

2. Weg met de papierberg! (administratieworkshop)

Een praktische, interactieve workshop in kleine groep (maximaal 10 deelnemers). 

We brengen in kaart welke verschillende categorieën er allemaal zijn in je administratie. Wat is er digitaal en wat in papier? Hoeveel daarvan in geadresseerd en hoeveel is
ongeadresseerd? En wat doe je met al die verschillende soorten post? 

We bespreken wat er op je zenuwen werkt en hoe je daarmee om kunt gaan. Je leert hoe je een papierberg (of ophoping in je mailbox) kunt voorkomen en je krijgt tips over handige sorteer- en klasseersystemen die je veel tijd kunnen besparen.

3. Time-management: invulling geven aan jouw waardevolle tijd
Een praktische, interactieve workshop in kleine groep (maximaal 10 deelnemers). 

Heb je het gevoel dat je altijd tijd tekort komt en dat er geen ruimte is om eens iets ontspannends voor jezelf te doen? Heb je soms een weerstand om aan belangrijke
dingen te beginnen? Raak je snel afgeleid of ben je bang om dingen te missen en wil je daardoor álles doen?

In deze workshop leer je hoe je anders om kunt gaan met jouw tijd zodat je meer ruimte en rust kunt ervaren. We bekijken waar jouw prioriteiten liggen, waar je door afgeleid wordt en hoe je je gemakkelijker kunt focussen. Je maakt kennis met het werken met tijdsblokken en leert over andere handige methoden om meer
ademruimte voor jezelf te creëren.

 

Voor wie?

  • Jij voelt je overweldigd in huis, door teveel spullen, administratie of te weinig tijd.
  • Je wilt ruimte creëren in je huis en in je hoofd.
  • Misschien heb je te maken gehad met veranderende omstandigheden in je leven (een verhuis, een nieuwe job, veel thuiswerk, ziekte of een ongeval, een overlijden,
    een verandering in de gezinssamenstelling,…) en voel je de nood om dingen weer terug op een rijtje te krijgen. 

Praktische informatie

Waar

 

 

Wat

 

 

 

  

 

Wanneer

 

Investering

Workshops vinden plaats bij ToBe-Kempen, Hendrik Consciencestraat 20.
Opruimsessies zijn uiteraard bij jou thuis, het kennismakingsgesprek kan, indien je dat wenst, doorgaan bij ToBe Kempen.

OPRUIMCOACHING – Losse opruimsessies aan huis (op afspraak)
Opruimtrajecten, bestaand uit meerdere sessies over een langere periode (op
afspraak) WORKSHOPS IN KLEINE GROEP – Ontspullen en organiseren –
Weg met de papierberg (administratieworkshop) – Time-management: invulling
geven aan jouw waardevolle tijd

 

Opruimcoaching: enkel op afspraak tijdens werkdagen. Houd voor de
workshops de actualiteitenpagina in de gaten op de website van ToBe Kempen.

OPRUIMCOACHING – Opruimsessies aan huis duren gemiddeld 3 uur aan
een uurtarief van €60 (totaal €180 ex. btw). – Opruimtrajecten (prijs op
aanvraag, afhankelijk van de hulpvraag)

WORKSHOPS – De praktische workshops duren 2 uur aan €20 pp (max 10 personen)

Over Git Van den Borne

Git Van den Borne bouwde door de jaren heen veel ervaring op in het begeleiden van mensen naar een opgeruimder leven.

“Ik ben een energiek persoon en hou ervan om oplossingsgericht te werken en de zaken op een rijtje te hebben. Het geeft mij rust in het hoofd die ik graag met
anderen deel. Als professional organizer help ik mensen om terug overzicht te krijgen in het leven van alledag.”

Git startte als professional organizer, nadat zij merkte dat veel mensen kampten met een gevoel van onrust en drukte door het ‘teveel’ in hun hoofd.

“We leven in drukke tijden en krijgen veel impulsen van buitenaf die ons vaak een gevoel van angst geven om dingen te missen. Er is zelfs een ingeburgerde afkorting aan gegeven: FOMO – Fear Of Missing Out. Door te minimaliseren ga je bewuster om met je spullen en je tijd, zodat er terug ademruimte komt. Rust in

je hoofd en rust in je lijf dragen zo veel bij aan je gevoel van welzijn, dat gun ik iedereen!”

Print Friendly, PDF & Email